Přeskočit navigaci.

Zvolte si období: 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020

9/2020 - SENIOŘI-ZÁŘIJOVÁ VYCHÁZKA

VYCHÁZKA V ZÁŘÍ

7. září se 13 seniorů(12 děvčat a 1 chlapík) se vydalo z Kotvrdovic přes Senetářov, Podomí do Krásenska. Zde si za pěkného počasí opekli špekáčky(turistické klasické občerstvení). Někteří se stáhli z Kojálu IDS domů, ale i našli se takoví, co využili pěkného počasí a došli pěšky.

8/2020 - POCHOD NA BÁJNOU HORU ŘÍP DO DUCHCOVA

Pěší pochod na bájnou horu Říp a do města Duchcova

V loňském roce jsme zdolali prozatím nejdelší pěší turistickou trasu z Ostrova u Macochy až na Sněžku, nejvyšší horu České republiky.

V letošním roce jsme lehce ubrali z délky trasy, vyhlédli památnou horu Říp s románskou rotundou sv. Jiří. Tuto horu jsme si vybrali z důvodu, abychom zjistili, kde se praotec Čech kochal krajinou a přemýšleli o tom, proč nezabloudil až někde k moři. Protože trasa z místa bydliště byla dost dlouhá, tak jsme se přepravili vlakem do Prahy. Potom již pěšky přes bájnou horu, s využitím vlaku do města Duchcova na mezinárodní letní svaz turistů a pochodu Giacomo Casanovy.

První den byl malý přípravný výšlap z Čimic k Prdlavé studánce, dále pak Drahaňským údolím, okolo areálu Bohnické nemocnice s léčebnou, zpět na ubytování.

Druhý den jsme již vyrazili směr Říp, přírodním parkem Dolní Povltaví, kolem řeky Vltavy s nejdelším tokem u nás. Prameny jsou dva s názvy Teplá a Studená Vltava, oba pramení na Šumavě, jeden z toho v Německu. Zaujalo nás nejen okolí řeky Vltavy, tak také technické zajímavosti, zdymadla Klecany a Dolany, Ústav jaderného výzkumu v Řeži. Také jsme obdivovali zámek v Roztokách a Chvatěrubech. Den jsme zakončili v Kralupech nad Vltavou.

Třetí den jsme opustili pravý břeh Vltavy a vydali jsme se po levém břehu. Zde nás zaujali pískovcové útvary nedaleko Nelahozevce. Zde jsme vyzkoušeli rychlost větru průjezdu vlaku s určitou rychlostí při ústí tunelů. Ve městě Nelahozevec se nám nejvíce líbil zámek, dřevěná Zvonice sv. Ondřeje a rodný dům A. Dvořáka. Dále jsme pokračovali přes přírodní rezervaci Hleďsebe, pochod pokračoval okolo velkého areálu zásobníku ropy. Zde se nám již nabídl pohled na horu Říp. Za obcí Vepřek jsme opustili řeku Vltavu a pokračovali Poutní cestou Blaník – Říp kolem pozůstatků hradu Jevín, zakončení dne bylo v obci Ctiněves.

Čtvrtý den jsme s napětím očekávali bájnou horu Říp. Nejprve jsme zdolali lehké převýšení přes Pražskou vyhlídku k románské rotundě sv. Jiří. Po prohlídce rotundy a společného focení jsme pokračovali přes Mělnickou vyhlídku krásnou lipovou alejí do obce Rovné. Zde se nám nabídl pěkný výhled na České středohoří s horou Milešovkou. Dále jsme pokračovali přes Žižkovy sady ke Kratochvílové rozhledně s výhledem na město Roudnice nad Labem. Již z názvu lze usoudit, že jsme se přesunuli k další významné české řece. Z Roudnice pokračovala naše cesta vlakem na mezinárodní letní sraz do Duchova. Ubytování jsem zajistil v hotelu Casanova. Zde se k nám připojila skupina cyklistů. Večer byl sraz slavnostně zahájen u rybníku Barbora s projevy představitelů a divadelním představením.

Pátý den nás zajímali Krušné hory, přesunuli jsme se do Oseku a vyrazili pěší trasou NS Přírodou a dějinami Oseka k přírodní památce Salesiova výšina a Skalnímu útvaru Letohrádek. Po malém občerstvení v obci Loučná jsme se vydali mírně zvlněným terénem kolem Loučenského potoka do obce Dlouhá Louka. Nedaleko odtud z rozhledny na Vlčí hoře se nám naskytl úžasný pohled na České středohoří s mnoha sopkami a také na Mosteckou pánev. Zpět jsme pokračovali Domaslavickým údolím do Křižanova, autobusem zpět do Duchova.

Šestý den jsme jeli autobusem do Teplic a odtud ke štole Svatý Martin. Zde byla velice zajímavá prohlídka této štoly, včetně odborného výkladu. Tato štola je zajímavá tím, že patřila k největším důlním dílům Krušných hor s nejdelší cínovou žílou České republiky i střední Evropy – žílou Lukáš. Také nás velice zaujala venkovní prohlídka skanzenu důlní techniky. Dále naše trasa pokračovala na Komáří vížku, opět krásný výhled do celého údolí. Zde je také malá zajímavost, lanovka Bohosudov v délce 2348 metrů, což je nejdelší lanová dráha v České republice bez mezizastávky. Protože počasí bylo velmi horké, vyhodnotili jsme situaci a přesunuli se do města Oseku, využili stínu mohutných stromů v blízkosti cisterciánského kláštera Nanebevzetí Panny Marie a občerstvili se v klášterním pivovaru OSSEGG, následně se ochladili v přírodním koupališti. Večer jsme poslouchali koncert country kapely opět u rybníku Barbora.

Sedmý den předpověď počasí nevěstila nic dobrého, včetně dešťových přeháněk. Proto jsme vybrali menší pěší trasu poblíž Duchova. V okolí je více zatopených lomů vhodných ke koupání. Naše trasa vedla nedaleko jednoho z nich z názvem Leontýna, přes potok Bouřlivec a golfový areál Barbora do královského města Hrob, v minulosti s těžbou stříbra a dalších kovů. Zde se předpověď počasí vyplnila, proto pro zbytek trasy jsme využili autobus do Duchova. Odpoledne pak navštívili památkově chráněný zámecký areál a zámek jehož vlastníkem byl Jan Josef z Valdštejna. Zámek je úzce spjat s významným italským dobrodruhem Giacomem Casanovem, který na zámku sloužil jako knihovník. Večer byl jako vždy zakončen slavnostním předáním štafety a také taneční zábavou. Příští rok se letní sraz přesunuje do hanácké metropole, města Olomouce. Pořadatelé oznámili předběžný termín této akce na měsíc červenec.

V neděli jsme se rozloučili s městem a cestovali vlakem a autobusem zpět domů.

Sedlák Jaroslav

Jak už bylo psáno, tak ve středu(4. den) se přidali cyklisté. Ti 1. den navštívili bájný soutok Vltavy s Labem u Mělníku, s Roudnice nad Labem vylezli na bájný Říp, pak do Duchcova.

Ve čtvrtek sjeli autem do Děčína a odtud pokračovali podél Labe přes Hřensko, zde si prohlédli krásné skály. Pokračovali do Německa na největší pevnost v Evropě Konigsteine. Pak cyklostezkou po druhém břehu Labe do Děčína. Zde naložili kola a zpět do Duchcova.

V pátek si prohlídli okolí Duchcova. Navštívili elektrárnu v Ledvicích, na které je umístěna nejvyšší rozhledna(bohužel nebyla dopřána návštěva- zavřeno).Prohlédli si hnědouhelné doly a navštívili pivovar v Oseku.

V sobotu už se počasí pokazilo, tak využili vlak do Ústí nad Labem. Prohlédli si město, navštívili vyhlídku Větruše. Poté opět využily vlak do Velkého Brezna, kde se vyrábí pivo Březňák. Prohlédli z venku pivovar, poobědvali v místní restauraci a opět vlakem zpět do Duchcova.

Naděle také domů.

8/2020 - OD PRAMENE ŘEKY SVITAVY

OD PRAMENE  ŘEKY SVITAVY

Druhou srpnovou sobotu 8.8.2020 jsme se vydali v 9 lidech vlakem do Svitav. Zde jsme nasedli na svá kola a vydali se do nedalekých lesů, kde se nachází pramen řeky Svitavy. Po jeho nalezení jsme se vydali cyklotrasou podél řeky Březovou, Letovice, Svitávku, Rájec do Blanska. Trasa byla většinou rovinatá až na závěr z Blanska domů. Počasí zase moc ideální nebylo- velké vedro. Nálada byla výborná,tak 100km se šťastně zdolalo, ale únava byla znát.

7/2020 - SÁZAVA 2020

SÁZAVA 2020 VODÁCI

Na letošní prázdniny jsme původně plánovali sjezd řeky Lužnice na jejím horním toku. Vývoj počasí a to především časté deště umožnily větší výběr ve sjízdnosti řek. Proto jsme zvolili variantu spodní část Sázavy. Tento úsek bývá nejkrásnější z našich řek, ale bohužel je málokdy sjízdný. Loni jsme skončili v městě Sázava, tak letos jsme navázali a začali tam.  Základní tábor jsme umístili do Čerčan asi střed toho co jsme měli v úmyslu splout. Na přepravu jsme ráno i večer bohatě využívali vlakového spojení. Trať vede podél řeky, tak nebyl problém a s okénka vlaku byl nádherný pohled na Posázaví. Počasí bylo nádherné, tak jsme řeku využívali nejen k plavbě, ale i ke koupání. Někdy byl problém drobotinu dostat z řeky. aby jsme mohli dále plout. Někteří členové zasedli poprvé na místa zadáků, ale zvládli to výborně.

Trasa: město Sázava- Týnec nad Sázavou

Délka trasy: 54,7 řkm

Účast: 19 vodáků z toho 8 dětí

Doprava: 5 osobních automobilů+3 vozíky.

Příští rok AHÓÓÓJ!!!!

Fotky zde:

7/2020 - ROHÁČE

ROHÁČE 22.-26.7 2020

Dne 22.7. se trojce turistů vydala autem směr Slovensko- Roháče.

Ve středu přesun na Slovensko, po cestě návštěva lázní Rajecké Teplice, ubytování v Zuberci pension Anteres.

Čtvrtek: Přesun autobusem na rozcestí Zverovka, odsud pěšky směr Tatliakova chata, sedlo Zábraťm, Rakoň, Woloviec, Jamnické sedlo, Ostrý Roháč, Plačtivé- nejvyšší bod 2125 m n. m, Nohavica, Smutné sedlo, Smutná dolina, Šindlovec. Délka trasy 20km, nástupní výška 1010 m n.m, celkové převýšení 3360. Zajímavosti v turistických mapách Slovenska jsou informace o pěších trasách, zde se nachází dle náročnosti- osoby vzpřímené, shrbené, na čtyřech a kostlivec.

Pátek: Odpočinkový den-návštěva poutního místa Klin, socha Krista Spasitel výška 9,5m, rozpuštění rukou 7m, váha 23 tun, naproti socha Jana Pavla II. V okolí cesty krásná květinová výzdoba. Přesun do termálních lázní Oravice, zde léčba celého unavené těla masáží, zakončila to bohatá večeře- pečené koleno.

Sobota:Start Pod Spálenou, Salatínská dolina, Přední Slatín, Brestová, Salatín, Spálená, Pachoľa 2147m n.m, Roháčský vodopád, Šindlovec. Délka 16km, převýšení 3317m

Neděle: domů se zastávkou v Horní Lideč, Čertovy skály

7/2020 - MALÁ HANÁ

MALÁ HANÁ

12.7. 2020 se 8 turistů vydalo na kole směr Krásensko, žleb podél Malé Hané pod zříceninu hradu Kuchlov. Zde se turisti rozdělili, zdatnější(co měli málo km) se vydali přes Rychtářov, Pařezovice, Kaple sv. Cyrila a Metoděje, Opatovice, kolem přehrady směr Ježkovice a domů. Druhá skupinka(co nechtěla tolik km) se z Kuchlova vydala směr Ruprechtov, Senetářov domů. Nepršelo tak se jelo dobře, ale v lese je vidět, že tam voda tekla, tak to není ideál, ale turista si poradí.

7/2020 - VÝLET DO BRNA

VÝLET DO BRNA-SENIOŘI

V pátek 3.7.2020 se naši turističtí senioři vydali ráno IDS do Brna. Zde podnikli okružní jízdu s průvodcem po brněnských vyhlídkách. Prohlídka trvala 3h. Všichni si ji chválili a doporučují ostatním.Počasí se jim vydařilo, což je v dnešní době zázrak.

6/2020 - KŘTINY

KŘTINY- SENIOŘI

1.6.2020 se po delší nucené odmlce(nouzový stav) opět rozběhla činnost seniorů. Podnikli vycházku v počtu 13 účastníků do Křtin. Zde si prohlídli kostel a zvonkohru. Trasa vedla Kotvrdovice, Jedovnice, Rudice, Křtiny. Zdolali 12km, zpět se vrátili IDS.

3/2020 - RUDICKÁ VYCHÁZKA

RUDICKÁ VYCHÁZKA

Dne 15.3.2020 se u Památného kamene sešlo 9 turistů. Za pěkného slunečného počasí se vydali k lesu- Bráně, lesní cestou pokračovali ke Kůlně a přes Tipeček nad Rudické propadání. V Rudici proběhlo malé občerstvení u okénka(karanténí nařízení) v Restauraci Tumperk. Po malém občerstvení pokračovali směr Jedovnice a odtud cyklostezkou domů. Počasí bylo opravdu nádherné.

3/2020 - JARNÍ SENIORSKÁ VYCHÁZKA 9.3.2020 - BLEDULE

Za bledulemi k Rudické bráně

V pondělí 9.3. se sešlo 15 seniorů a vydali se za krásami jarní přírody(bledule) k Rudické bráně. Trasa vedla z Kotvrdovic cyklostezkou k Dymáku, kolem ČOV do Rudického propadání a Rudické bráně. Zpět se vrátili přes Tipeček. Ušli 13km.

3/2020 - ALEXANDROVA ROZHLEDNA

V neděli ráno jsme se vydali IDS do Adamova. Cílem byla Alexandrova rozhledna. Je to kamenná stavba, která se tyčí nad adamovským údolím na západním výběžku hřbetu Nad Střelčím(527m) v Moravském krasu. Název dostala po předsedovi brněnské sekce Rakouského turistického klubu Alexandru Suchánkovi. Věž měla dřevěný vyhlídkový ochoz a plechovou jehlancovou střechu s korouhvičkou vysokou 15 metrů. Zpřístupněna byla 4.9. 1887. Za druhé světové války byla zničena. Znovu byla otevřen 16.5.2009. Cestou k rozhledně jsme minuli kostel sv. Barbory, místní bikepark, Památník lesníků. Z  Alexandrovky cestou do Babic jsme prošli kolem stromu Jeřáb Břek(20m vysoký a 207cm obvod kmene). Pokračovali jsme lesní stezkou kolem jeskyně Výpustek do Křtin. Odtud IDS domů. Zážitky umocnilo krásné slunečné počasí. Zúčastnilo se 8 členů.

2/2020 - SMUTNÁ ZPRÁVA

Dnes jsme se rozloučili s naším členem oddílu Jarkem Kunce.

Chtěli bychom věnovat malou vzpomínku na našeho kamaráda Jarka Kunce. Člověk je na světě jenom krátký čas v koloběhu života. Musíme si uvědomit, že jsme zde jenom velmi krátkou dobu, takzvaně na návštěvě. Nikdo neví, jak dlouho bude žít.Jsou někteří z nás, koho potkal osud v podobě ztráty manželky, manžela a jiných rodinných příslušníků. U některých osob se dal předpokládat konec života z důvodu nemoci, i když člověk věřil, že lze něco změnit. U jiných se konec života v tak mladém věku nepředpokládal.

Když jsme se v neděli ráno dozvěděli, že nás opustil náš kamarád Jarek Kunc, dlouho jsme tomu nemohli věřit.Cesty osudu má každý daný do vínku a těžko s tím něco udělá, i když by samozřejmě chtěl.

Jardy známe jako pracovitého, zodpovědného k rodině, nekonfliktního, ochotného vždy pomoci. Známe ho také jako milovníka přírody, turistiky, hudby a všeho, co se životem souvisí.

Vzpomínáme na maličkosti v rámci turistických srazů, vycházek pěšky, běžkách nebo na kole. Většina z nás už dávno byla v cíli, debatovala o politice, penězích a jiných věcech. Jarek měl výbornou fyzickou kondici.Vždy byl kousek před námi. Měli jsme ho rádi, i když měli na určitou věc jiný pohled.

Takový byl náš Jarek.

Stále na něj budeme vzpomínat.

2/2020 - KRAJEM POD KOJÁLEM 2020

V sobotu dne 15.2.2020 se uskutečnil již 40. ročník Krajem pod Kojálem.První účastníci se registrovali už před 8h ranní. Počasí bylo opravdu jarní i teploty a dokonce vysvitlo i sluníčko, bylo bezvětří. V dřívějších letech to byla běžkařská akce. V dnešní době je příroda proti nám, tak abychom zachovali tradici, jde se pěšky. V některých místech nás trápilo bláto, ale to měli na svědomí lesní dělníci, kteří se těsně před akcí podívali se svoji technikou, tam kde vedly trasy.I tento fakt nic nezměnil na popularitě akce. Letos se akce zúčastnilo bezmála 300 účastníků, jen z Hodonína jich bylo asi 40 v čele se zástupcem oblastního výboru panem Michenkou. Velice se jim akce líbila a byli spokojeni s trasami i občerstvením v cíli. Jejich názor sdílela většina účastníků.Objevily se i negativní reakce, ale nelze se zavděčit všem. Snad to neodradí pořadatele od pořádání dalšího ročníku. Akce začíná být dost známá a bude asi zařazena do celostátního kalendáře.Také se objevily i rodiny s kočárky a bravůrně zvládly trasu 10km- za to před nimi smekáme klobouk, v některých místech to klouzalo i bez kočárku.

Byly připraveny tři trasy.

10 km- Krasová, Ostrov(občerstvení) a pak lesní cestou zpět do Kotvrdovic

16 km- Krasová, Ostrov nad Balcarkou, Macocha tur. chata a dolní můstek, Koňský spád,rozcestník Nad Pustým žlebem, Ostrov(občerstvení) a lesní cestou do Kotvrdovic.

25 km- stejně jak 16 km a k rozcestníku Nad Pustým žlebem, odtud do Sloupu hotel Broušek(občerstvení), Šošůvka, Hoštejn- Lidomorna, zřícenina, Stará Rasovna, Kalvodův kříž, Ostrov(občerstvení), pak už po trase 10, 16 km do Kotvrdovic.

V cíli bylo připraveno bohaté občerstvení formou nějakých zabijačkových produktů a také něco na zapití- alko i nealko.

2/2020 - SLUNEČNÁ VYCHÁZKA

V neděli 9.2.2020 bylo nádherné slunečné počasí a trochu přimrzlé-bez bláta. Už upouštíme od trasy ,,Jedovnický kapřík". Trasa vedla přes Žleb k odpočívadlu Kojál, Krásensko, Podomí, Ervínova studánka. Konečná byl motorest Rychta v Podomí. IDS domů. Trochu něco k Ervínově studánce: Název je ,, U Habrovského stání" pochází z dob, kdy podomský pastýř pásával na pastvisku dobytek, který při napájení postával u studánky ve stínu skupiny habrů. Historie je prastará, využívali ji Keltové 200 let před Kristem. Studánku obnovil v letech 1993-1997 prof. křtitel Ervin Černý- Křetinský. Jeho slova při otevření studánky 20.9.1997 : ,,Ať nadále zde lidé čerpají sílu stejně jako před tisíci lety."

2/2020 - OPATOVSKÝ ŠMAJD- BARVOVA 60

V sobotu 8.2. vyrazila malá skupinka 4 turistů na Opatovské šmajd, pořádaný KČT Velké Opatovice. Jedno ze startovišť na trasy bylo v Letovicích na vlakovém nádraží kam jsme dorazili busem a z Blanska vlakem. Sem dojížděly početné skupiny turistů z různých stran. Odtud jsme vyšli kolem koupaliště, přes Kladoruby a Kochov naučnou stezkou ke skalnímu útvaru Kamenná svatba (Kamenná svatba najdeme 3 km severně od obce Kochov a asi 7 km severovýchodně od města Letovice. Skalní útvar při troše fantazie připomíná koňské spřežení se svatebními kočáry a odtud název skalního útvaru. Kamenná svatba se nachází v kopci v blízkosti turistické a cykloturistické stezky.   Tyto skály jsou opředeny mnoha tajuplnými pověstmi o zkamenělé svatbě. Nacházejí se zde kouzelná zákoutí, poměrně stinné místo je vhodné pro odpočinek při výletě. V blízkosti skalního útvaru prochází turistická značka z města Letovice, a tato pokračuje do města Velké Opatovice), kolem bývalých lázní Velká Roudka, Rýbrcova srdce, skalních reliéfů (Pískovcové reliéfy z let 1947 a 1952 od sochaře Karla Otáhala představují profily básníka Petra Bezruče a hudebního skladatele Josefa Bohuslava Foerstra), do Velkých Opatovic. Zde nás v cíli čekalo pestré občerstvení s muzikou. Potéjsme se opět IDS vypravili domů.

2/2020 - RÝMAŘOV-ZIMNÍ SRAZ 2020

Mezinárodní zimní sraz Rýmařov 2020

V letošním roce se uskutečnil XI. ročník mezinárodní zimní sraz turistů v Rýmařově v městě Rýmařov na přelomu měsíce ledna a února, konkrétně 30.1.-2.2.2020, od čtvrtka do neděle. Také náš klub českých turistů z Kotvrdovic se zúčastnil této významné akce pořádané klubem českých turistů Moravskoslezské oblasti v atraktivní oblasti Hrubého Jeseníku. Z nabídky ubytování ve městě jsme využili, dle doporučení našich kamarádek z Bruntálu hotel Slunce, nedaleko od centra dění, s polopenzí a aquacentrem, velmi strategické místo. Zde byla možnost po zdolání jednotlivých náročných tras na regeneraci. Samozřejmě se zúčastnili ve čtvrtek slavnostního zahájení, v sobotu slavnostního zakončení srazu, včetně předání štafetového kolíku. Další ročník uspořádají turisté z Polska za dva roky, pravděpodobně v Beskydech. Zde také proběhlo kladné vyhodnocení  celého zimního srazu, včetně projevu zúčastněných hostů. Slavnostní večer byl zakončen tradičním papučovým bálem, i zde jsme nezůstali pozadu. Z celkového počtu přihlášených, dle informací pořadatelů bylo nejvíce turistů ze Slovenska, konkrétně 80%. Nelze se divit, že na srazu bylo nejvíce zájemců ze Slovenska, protože v současné době pořádají málo takových zajímavých akcí.Při zakončení zazpívali v kolečku jejich oblíbenou lidovou písničku. Jednou jsme také využili nabídky skupiny běžkařů z Turzovky, v sobotu dopravy busem na Ovčárnu, zpět od motorestu Skřítek do města Rýmařov.

Při cestě do místa srazu jsme si prohlédli náměstí v Uničově. Skupina nedočkavých běžkařů vyrazila již ve čtvrtek na vyzkoušení mazání a také tulení pásy. Na další trasy se náš klub českých turistů Kotvrdovice rozdělil na dvě části, od toho se také odvíjel program nabídnutých tras od pořadatelů.

Skupina pěších turistů našeho oddílu vybrala z nabídky okolo Rýmařova, v pátek Vychodilo stezka, Ondřejov, U Včelína, Pod Strálkem, Hornoměstská zastávka, komentovaná prohlídka a návštěva muzea národního podniku Hedva. V sobotu Stříbrné Hory, Nové Pole, Janovice.

Běžkaři v pátek cestovali busem na parkoviště Hvězda, odsud na ski trasu Kapitánská, Jelení, Kmínkova cesta, Kopřivná, Pod Vápennou, Karlov, Pod Kloboukem, Mravencovka,Štěrkovec, Nová ves. V sobotu již zmíněná doprava busem na parkoviště Ovčárna, odtud hřebenovka na běžkách Petrovi kameny, Vysoká hole, historický hraniční kámen, Nad Malým Kotlem, Jelení studánka, Pecný, Ztracené kameny, sedlo Skřítek.

V neděli jsme zakončili společně zimní sraz turistů prohlídkou vyřezávaných soch mistra Halouzka v obci Jiříkov s názvem Pradědova galerie, také pozdním obědem v Prostějově , koliba U Třech králů.

1/2020 - BÍLÁ VYCHÁZKA

Tak v neděli 26.1.2020 nám opět přálo bílé počasí. Bohužel sněhová pokrývka umožňovala jen pěší vycházku, na běžky ho bylo stále málo. I tuto neděli jsme vybrali netradiční trasu: Kotvrdovice, U Třech žlebů, Podomský potok, Svážnice, Bod záchrany BK 020, Senetářov, Kamenný kříž, Krasovský potok, Přístřešek Zalomí, Černý kříž- Bod záchrany BK 019, Vysílač Krasová, Ostrov u Macochy.

1/2020 - LADOVSKÁ VYCHÁZKA

V neděli 19.1.2020 byla opět Ladovská zima. Do rána napadla pěkná vrstva sněhu a celý den se držela, byla škoda sedět doma a jít jen naše obvyklé trasy. Ráno jsme sjeli IDS do Blanska a vystoupili u Sléváren. Pak jsme se vydali po silnici, vedoucí kolem říčky Punkvy, která byla lemována krásnou zasněženou krajinnou na Skalní Mlýn. U Kateřínské jeskyně jsem odbočili na Křenkovu stezku a došli k Křenkovu pomníku, pokračovali jsme na Horní můstek propasti Macoch a odtud do Ostrova. Tam jsme doplnili energii. Pokračovali jsme domů podle sil. Někteří zvolili pěší způsob, někteří využili IDS. Byla to pěkná vycházka zimní zasněženou přírodou. Letos asi moc takových nebude. Počasí není moc štědré na sníh.

1/2020 - VYCHÁZKA RYBNÍK OLŠOVEC

Jako každou neděli, tak i dne 12.1.2020 jsme vyrazili do přírody. Byly dvě skupiny, které se sešly v Jedovnicích u rybníka Olšovec. Navštívili jsme novou cukrárnu na náměstí pro doplnění energie. 1. skupina vyrazila z Ostrova, Cikánská jeskyně, Balcarova skála, Krchůvek, Olšovec. 2. skupina vyrazila z Kotvrdovic, Kůlna, Podomský potok, Pod Lipovým Žlíbkem, Olšovec.

1/2020 - SCHŮZE

Výroční chůze KČT Kotvrdovice

V sobotu dne 11.1.2020 se v restauraci u Pásku uskutečnila výroční členská schůze klubu českých turistů Kotvrdovice s následujícím programem:

1. zahájení, přivítání hostů

2. rekapitulace našich akcí

3. finance

4. diskuze, připomínky

5. přelepky, časopis turista

6. občerstvení

7. vyhlášení turisty roku 2019

8. volná zábava

Zahájení, přivítání hostů, seznámení se stavem pokladny, přelepky zajistil pan Gottvald Jaroslav.

Rekapitulaci akcí, vyhlášení turisty roku 2019 provedl pan Sedlák Jaroslav.

S činností vodáckého oddílu nás seznámil pan Horáček Pavel.

Krátký, ale velice zajímavý projev pronesl starosta pan Kocour Jindřich.

V loňském roce jsme se zúčastnily nejen akcí, které měli význam celostátních srazů, ale i pořádané naším oddílem. Nejvýznamnější pro náš oddíl byl samozřejmě 39. ročník lyžařského přejezdu „Krajem pod Kojálem“. Z důvodu horších sněhových podmínek se účastníci rozdělili na dvě skupiny, na běžkách v okolí vysílače Kojál, zbytek pěší do Moravského krasu.

Akce, kterých jsme se zúčastnily byly nejenom pěší, ale také na běžkách, na kolech, lodích, koloběžce.

Dále jsme uspořádali autobusový zájezd, brigádu na odklízení lesního porostu po kůrovcové kalamitě, celkem 87 zajímavých aktivit, jak jednodenních, tak také vícedenních.

Nyní Vás seznáním s celým programem našeho oddílu za uplynulý rok. Již jsem informoval o celkové počtu, z toho bylo:

50- pěší turistika

3 dny- pěší turistika v okolí Starého Města pod Králickým Sněžníkem

3 dny- pěší Za posledním puchýřem v Olomouci

3 dny- pěší, opět okolí Starého Města pod Králickým Sněžníkem

Jednodenní akce se odvíjeli dle požadavků jednotlivých členů. Pěší turistika nejvíce okolí rybníku Olšovec, na kolech Drahanská vrchovina, běžky okolo vysílače Kojál. Také jsme se zúčastnily významných akcí pořádaných v našem blízkém či vzdáleném okolí. Například novoročního výstupu na Velký Kosíř, Babí lom, dále pak zahájení turistické sezony Jihomoravské oblasti ve Veverské Bítýšce, zahájení sezony v pivovaře Černá Hora, pochodu K památce letců v Benešově, pochodu Z Chvalkovic do Chvalkovic, Jede Kudrna okolo Brna, Křtinská padesátka, Rudické propadání bez váhání, Zamykání turistických stezek ve Velkých Opatovicích, krmení zvířátek v lese na Štědrý den, Štěpánská vycházka s opékání uzenin u Tří smrků , turnaje bowlingu v Blansku, silvestrovského výšlapu z Blanska na rozhlednu Podvrší.

Autobusový zájezd byl nasměrován na sever Moravy, konkrétně do zajímavé oblasti Dolních Vítkovic, města Odry, zakončený společnou večeří v Prostějově, restaurace Koliba. Škoda, že zájezd nebyl zcela naplněn, i když se jednalo o zajímavou lokalitu.

Brigáda na úklid klestí po kůrovcové kalamitě se konala na začátku roku v zimním měsíci, z důvodu následného pálení v katastru městyse Ostrov u Macochy.

V následné diskuzi zazněli návrhy zařazení lyžařského přejezdu „Krajem pod Kojálem“ do kalendáře. V celostátního kalendáři klubu českých turistů se zadá pevný termín. Podmínka je taková, že pokud nebudou vhodné sněhové podmínky, tak se přejezd přesune. Také se projednávalo uspořádání letošního ročníku 40. výročí přejezdu, naše velice významná akce, včetně celkové spokojenosti pro všechny příznivce turistiky. Protože se jedná opravdu o naší nejdůležitější akci v tomto roce, tak je termín přejezdu stanoven na sobotu dne 15.2.2020. Pochod bude pro dvě skupiny, jak pro vyznavače pěší turistiky, tak pro běžkaře. Občerstvení v cíli je zajištěno, včetně zabijačkových specialit.

Plán pro rok 2020 je zúčastnit, pokud je to možné, co nejvíce akcí nejen v našem okolí, ale také vícedenních:

mezinárodního zimního srazu v Rýmařově

vysokohorské turistiky Roháčích

splutí řeky Lužnice

pěšího pochodu z Prahy na památnou horu Říp českého letního srazu v Duchcově

Také zde proběhla debata o autobusovém zájezdu do Pradědovi galérie v Jiříkově, hradu Sovinec, prohlídka arboreta Makču Pikču v Pasekách.

Po krátké přestávce pokračovala výroční schůze vyhlášením turisty roku 2019, vyhodnocení nejlepších, předání putovního poháru.

Výroční schůze turistů byla zakončená výbornou atmosférou, s jasnými cíli stanovenými pro letošní rok, včetně účasti na jednotlivých akcích.

TURISTA ROKU 2019

15. Zouhar Aleš 18

Překontrolováno, schváleno

1/2020 - NOVÝ ROK VELKÝ KOSÍŘ 2020

Jak se říká:,,Jak na Nový rok, tak po celý rok".Proto se stalo tradicí,že turisté z Kotvrdovic podniknou výstup na některý vrchol v okolí, kde je to trochu organizované. Letos jsme se všichni shodli a zdolali Velký Kosíř, jeho jméno pochází z protáhlého tvaru, připomínající kosu. Velký Kosíř 442 m.n.m. je nazývám Hanácký Mont Blanc. Je to výrazný vrch geomorfologickém podcelku Bouzovská vrchovina, nejjižnějšího podcelku Zábřežské vrchoviny. Vrcholová část patří do katastru obce Slatinky. Na vrcholu je mohyla na památku Františka Palackého. Na vrcholu je postavena 25 m vysoká rozhledna, vede tudy naučná stezka, na západní straně je památník 4 letcům, kteří zde zahynuli při pádu vrtulníku v roce 1998. Převýšení z parkoviště z Čech pod Kosířem je 165 m. Vede tam žlutá turistická značka. Samotná rozhledna je dřevěná a byla veřejnosti otevřena 22.6.2013. To je něco o rozhledně a vrcholu. Ráno v 9 h se skupina 12 turistů sešla a sjela na parkovišti před ,,SURFEM U PAMÁTNÉHO KAMANE". Po té se vydala auty směr Čechy pod Kosířem. Na parkovišti u zámku jsme nechali auta a po zmíněné žluté značce k vrcholu a rozhledně. Po výstupu nám byly odměnou nádherné výhledy z rozhledny, bylo pěkně jasno, bohaté občerstvení formou guláše, uzenin z udírny nebo si moch každý sám opéci zakoupenou uzeninu na místě. I na žízeň bylo pamatováno: nealko čaj, limo, kávička, ale bylo i pivo a horký svařáček. Při zpáteční cestě jsme si také prohlédli přilehlý park zámku. Bylo to pěkně ztrávené dopoledne a část odpoledne-provětrání hlavy po bujarých oslavách Silvestra a Nového roku. Padl úplně rekord v návštěvnosti registrovaných účastníků 4510.Počasí nádhera.

Nejbližší akce
Změny na webu

Nový článek v Kulturním dění: POCHOD NA BÁJNOU HORU ŘÍP DO DUCHCOVA.

Nový článek v Kulturním dění: SENIOŘI-ZÁŘIJOVÁ VYCHÁZKA.

Nový článek v Kulturním dění: SÁZAVA 2020.

Nový článek v Kulturním dění: ROHÁČE.

Nový článek v Kulturním dění: OD PRAMENE ŘEKY SVITAVY.

Nový článek v Kulturním dění: MALÁ HANÁ.